X
تبليغات

تصویر ثابت

۷ نکته ی خلاقانه برای طراحی بروشور

مقالات مرتبط با صنعت چاپ

۷ نکته ی خلاقانه برای طراحی بروشور

۱- هدف خویش را پیشین از استارت بشناسید . 
هنگامی که اندیشه می کنید چگونه یک بروشور پباده سازی کنید، با این پرسش از مشتریانتان شروع فرمائید آیا آن ها به یک بروشور نیاز دارند؟ در صورت بله بودن پاسخ عامل آن را نیز بپرسید . گاهی آن ها فقط یک بروشور می‌خواهند طراحی کاتالوگ  چون بروشور قبلی برایشان مطلوب نبوده و نیاز آن ها را برطرف نکرده است . پس در قدم نخستین انگیزه از پباده سازی بروشور از نگاه مشتری اهمیت دارد . 
چرا مشتری این بروشور را می خواهد؟ وقتی بروشور به دست مشتری رسد چه اطلاعاتی را بدست می آورد و… 


۲- از فونت های کمتری استعمال کنید . 
در طراحی بروشور فونت‌های زیادی احتیاج ندارید . تنها یک فونت برای عنوان، زیرعنوان و بدنه بروشور کافی میباشد . اما مدام می‌بینیم: اکثر وقت ها طراحان فکر می نمایند که باید فونتی برای عنوانی پیدا کنند که هیچکس تا به حالا از آن به کارگیری نکرده باشد و از فونت هایی عجیب برای بروشور استفاده می کنند . کارایی نمایید فونت هایی که به کار گیری می نمائید خوانایی بالایی داشته باشند و با کم ترین دقت، متن به راحتی خوانده شود . 

بروشور 
فست فود 
۳- قبلی از شروع به پباده سازی درباره ی استانداردهای کاغذ برای بروشور از چاپخانه ها سوال بپرسید . 
شما قبلی از طراجی بروشور می بایست از چاپخانه ها برای استانداردهای چاپ بروشور سوال بپرسید . اگر تعداد بالای ۱۰۰۰ عدد بروشور می خواهید از چاپخانه های افست و در حالتی که تعداد زیر ۱۰۰۰ عدد می خواهید و برای چاپ بروشور عجله هم دارید از چاپخانه های دیجیتال مانند راسل پرینت سوال بپرسید . به دفعات خیلی مضاعف دیده شده که پس از طراحی، وقتی سفارش را به چاپخانه ها تحویل وارد می کنند به آن ها گفته می شود که اندازه بروشور غیر استاندارد هست و برای چاپ بروشوری با ابن مقدار می بایست پیشنهاد منحصر با هزینه های خیلی بالا انجام شود . پس هم استانداردهای چاپ بروشور را از چاپخانه ها بپرسید و نیز از مشتریانتان . آن گاه به یک سایز استاندارد نیز مقبول برای مشتری و نیز قضیه پذیرش برای چاپخانه ها هست خواهید رسید . 

مطلقا 
بخوانید سایز 
کاغذ B 

۴- خواننده را ارجع بدانید . 
وقتی 
که تفکر می کنید به چه شکل بروشور را پباده سازی کنید، انگیزه پایانی را به یاد بسپارید؛ آیا این بروشوری است که قرار است در جواب به درخواست‌های داده شده در یک وب‌سایت قرار گیرد؟ بروشور تبلیغاتی در یک نمایشگاه می باشد یا این که بروشوری میباشد که می بایست پس از یک خرید و فروش به جا ماند؟ هنگامی که کسی آن را باز نماید چه چیزی به آن‌ها می‌گوید؟ برای آن شخص که می خواند طراحی کنید، نه خودتان! 
بروشور 
زیبایی 
۵- از عبارات ساده استفاده نمائید . 
اگر می خواهید بروشور جذابی طراحی کنید این نکته خیلی مهم را بدانید عمده وقت ها ایده های ساده بهترین ایده ها میباشند . در‌صورتی‌که می خواهید پیامتان به صحت به مخاطب منتقل شود سادگی را در طراحی بروشور حتما لحاظ فرمایید . مغز بشر اساسا با پیچیدگی خلل دارد . طرح های ممکن می باشد زیباتر بنظر برسند البته مخاطبانتان را مطلقا سردرگم می نماید و پیام برندتان را به درستی اخذ نمی نمایند . این نکته را هم برای پباده سازی و نیز برای نوشته بروشور خویش به فعالیت ببرید . نوشته بروشور هم همانند طراحی آن می بایست بی آلایش باشد و پیام به راحتی برای مخاسط درک بشود . 



۶- تصور اول نیکی به جا بگذارید . 
اضطراری می‌باشد طراحان بروشور با کاری که مشتری به تیتر حرفه انجام می‌دهد، مطابق شوند . برای مثال خیریه ها بروشورهای گران قیمت نمی خواهند چرا که مردمان تصور می نمایند هزینه های متعددی بابت آن پرداخت گردیده می‌باشد و این تصویر خوبی از یک خیریه به مردم نمی دهد . در حالی که در نمایشگاه ها ممکن می باشد یک بروشور لوکس بتواند تصویر نیکی از یک کالا به مخاطبانش بدهد و به خوبی چشم شود . این تصورات را طراح می بایست بداند و در تمام بخش‌های مهم طرح خویش پیاده نماید . 

مطلقا 
بخوانید مقدار 
پوستر ۷- با هوشیاری عکس انتخاب نمایید . 
برای یک بروشور جذاب و قشنگ عکس های مطلوب و با کیفیتی هم نیاز است . در صورتی‌که از عکس های فراهم وب استفاده می فرمائید تا حد قابلیت آن را برای کسب و فعالیت مسئله لحاظ شخصی سازی نمائید . از عکس های قلیل کیفیت و با رزولوشن تحت استعمال نکید چون در سطح چاپ آن ها کیفیت سفارتان را زیر می آورند . 
موضوع :
برچسب ها : طراحی کاتالوگ,

+ نوشته شده در 1398/5/19ساعت 18:22 توسط عباسی | تعداد بازديد :10 |

عناوين مطالب پربازدید
فروش در زمان بحران، راهنمایی برای موفقیت
نگاهی به بسته بندی
چند نکته در مورد طراحی کاتالوگ
كاتالوگ و رنگهاي مناسب نقاشي ساختمان
معنا و مفاهیم نهفته در دل برخی از لوگوهای شناخته شده ی داخلی
طراحی کاتالوگ با تحقیق بازار هدف
خلاقیت در طراحی لوگو “استفاده از فضای منفی” مرداد ۱۱, ۱۳۹۵مدیرطراحی لوگو
برطرف کردن مشکل جدا شدن حروف فارسی در فتوشاپ
انواع پوستر
اثر جلد کتاب بر افزایش فروش آن